آخرین بروزرسانی سایت : 09 / اردیبهشت / 3 | 13:43

انجمن کارفرمایی مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل در پی سامان‌دهی شرایط است/ به دنبال واقعی کردن تعرفه‌ها هستیم

Visits: 65

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت‌های ارائه خدمات پرستاری در منزل به واسطه حضور گروه‌های تلگرامی با چالش‌های متعددی روبرو هستند. به گفته فعالان صنفی پرستاری، ضوابط و مقررات شرکت‌های ارائه خدمات بالینی در منزل باید اصلاح شود و تحت شمول بیمه قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی درباره وضعیت این گروه شغلی اظهار کرد: حضور مراکز غیرمجاز ارائه خدمات پرستاری در منزل و تعرفه‌های خدمات غیرواقعی بر ضرروت ساماندهی این شغل تاکید می‌کند. در این شرایط، تصمیم به تشکیل یک انجمن صنفی درباره ارائه خدمات پرستاری در منزل گرفتیم تا با وزارتخانه‌های مربوطه در تماس باشیم تا گرهی از کار پرستاران باز کنیم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن کارفرمایی مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل توضیح داد: برای اخذ مجوز در ابتدا با وزارت کشور گفتگو کردیم که این وزارتخانه از ارائه مجوز خودداری کرد؛ سپس در ادامه روند پیگیری‌هایمان به وزارت کار مراجعه کردیم. اگرچه روند پیگیری‌ها طولانی شد اما در نهایت به هدف خود رسیدیم.

به گفته معماری، ما خواهان تشکیل کانون عالی هستیم اما بر اساس قوانین وزارت کار باید در شهرهای دیگر انجمن صنفی خود را تشکیل دهیم و عضوگیری کنیم. من بازهم تاکید می‌کنم، هدف از تشکیل این انجمن رسیدگی به وضعیت نامطلوب پرستاری در منزل است تا با همکاری وزارت بهداشت به عنوان متولی رسیدگی به امور پرستاری بتوانیم، تعرفه‌های غیرواقعی ارائه شده را سامان‌دهی کنیم.